Cast: Richard Gere, Diane Lane, Olivier Martinez

Edward and Connie Sumner are a wonderfully maintained middle-aged couple living the American dream. Together with their eight year-old son, a dog and a housekeeper, they share an enviable life in the suburbs of New York City. But no life goes unchallenged: This happy marriage, dampened by the routines of affluence, falls prey to an outsider when Connie has a fateful collision with a stranger on a Soho street. It's an encounter which assaults her with mystery, spontaneity, charm and risk. It will pull Connie into an affair which will become her obsession. When Edward innocently learns that his wife has lied to him, suspicion propels him to to uncover the devastating details of her infidelity. Tormented by the knowledge, he confronts her lover, only to discover a level of rage within himself that he could never have imagined.

今天的風很大。不過康妮快樂的前往城市內。她穿著高跟鞋蹣跚地走,因為手上提滿了東西,她卻遇到剛剛在拍賣時見到的陌生人保羅,他手拿著一堆舊書,保羅也記得她,問她需不需要幫忙,她掙扎時,計程車開來了,霎時間,因為風吹得他們頭髮飄散他們也互相觀看被對方吸引著。他的頭髮打在他臉上。她的微笑好美飄揚著。

康妮回家到郊區,吻她的孩子,她覺得她不是有意這樣做,並找到別的方式來分散她對自己丈夫愛德華(李察基爾)的感覺是模糊的,她想可能是因為愛德華迷戀他的工作和較少關注她的關係。

雖然愛德華和康妮愛兒子查理,她無法停止想著保羅。

在第一次的幽會完後,康妮坐在火車回家時一路上都在回憶’那時候’。興奮,害怕,憤怒,當保羅指示要她打他,也直接導致她性高潮的熱。她同時傷感和興奮,她的雙手高高飄揚她臉通紅,抹去眼淚。康妮突然意識到了自己的飢餓是如此強烈。為此,康妮已經決定要全權負責。 他們魯莽決定去餐館,但她卻可能被發現。

不久,她承認自己一早起來想得是保羅,但他呢?嗯,他也喜歡她,但也許不是像她這麼多,若她知道會不會感到意外,他有其他女友?不過,康妮開始時表現像一個瘋狂的人。她幾乎崩潰,她在雨中越野車飛馳在紐約,忘記接在學校的小查理,然後把愛德華送給她的禮物給保羅。這可能是這些不明智的舉動表明。康妮在查理的陽光明媚的戶外生日派對=幸福=康妮在保羅的黑暗和悶熱的臥室。

所有的事情必須結束。正如康妮的行動變得越來越令人費解和愛德華捕捉線索,不放棄她的角度。這是非常太糟糕了,影片中等同於兩個非常不平等的行為(通姦)。他僱用了一名偵探,作出決定。

最後愛德華決定對抗保羅,所有證據都使愛德華嫉妒使他生病了,也演出男男對峙的把戲,同時愛德華在這齣戲沒有重點和揮舞的位置。

面對已經出軌的另一半,也釀成大禍。

愛和寬恕有用嗎!

但也可以試試!(像劇情結局,沒有去自首)

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    someone 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()